Pełen wykaz kosztów prowadzenia firmy lub spółki s.r.o. w Czechach

Cennik obowiązujący od 1-go stycznia 2025 roku i dotyczący kosztów założenie i prowadzenia firmy lub spółki w Czechach.

Koszty księgowe prowadzenia firmy w Czechach w 2025 roku.

Dla polskich przedsiębiorców rozpoczynających działalność w Czechach kluczowym aspektem jest koszt założenia jednoosobowej działalność gospodarczej lub spółki s.r.o. Wielu z nich nie zawsze zdaje sobie sprawę z pełnych i faktycznych kosztów obsługi i prowadzania biznesu w Czechach. A to równie ważny lub najważniejszy czynnik, który powinien determinować wybór nie tylko odpowiedniego biura księgowego ale także formy prowadzenia biznesu w Czechach. Dlatego wychodząc na przeciw naszym obecnym jaki przyszłym klientom, przedstawiamy poniżej pełen cennik usług, opłat i prowizji świadczonych przez spółkę UNIONTAX EU s.r.o. w 2025 roku dotyczący zakładania, prowadzenia i pełnej obsługi spółek i firm prowadzonych w Czechach. Wszystkie ceny są podane w koronach czeskich w wartościach brutto. Oznacza to że ceny zawierają podatek DPH (czeski VAT). Cennik obowiązuje od dnia 1-go stycznia 2025 i przedstawia jakie są koszty prowadzenia firmy lub spółki w Czechach w ujęciu godzinowym, miesięcznym i rocznym w 2025 roku.

Cennik usług księgowych, kadrowych, prawnych, notarialnych i administracyjnych dla polskich przedsiębiorców prowadzących firmę lub spółkę w Czechach w 2025 roku.

UWAGA: Cennik zawiera 66 pozycji, a podane ceny są cenami orientacyjnymi. Cena końcowa brutto jest zawsze indywidualna i uzależniona od zakresu świadczonych usług i faktycznie wykonanych czynności i prac. Ceny są cenami końcowymi, uwzględniają podatki, opłaty sądowe i miejskie oraz pozostałe koszty. Cennik nie uwzględnia kosztów uzyskania uprawnień do działalności koncesjonowanej lub rzemieślniczej w Czechach oraz przypadków, kiedy umowa spółki będzie wymagała konsultacji z notariuszem lub prawnikiem. W przypadku spółek z większą liczbą wspólników niż trzech lub spółek, której wspólnikami są inne podmioty prawne, cena wzrasta o koszty dodatkowych tłumaczeń (400 CZK za normostronę). Koszty tłumaczeń wszystkich dokumentów naliczane są również w przypadku rezygnacji z założenia spółki.

L.P.Rodzaj usługi
Rodzaj płatności
Cena w CZK (brutto)
1.Ekspresowe założenie spółki z własnymi zmianami w umowie spółki tzw. spółki “ready made”
jednorazowa
50 000
2.Założenie spółki s.r.o. w normalnym trybie rejestracji do 2 tygodni
jednorazowa
50 000
3.Założenie jednoosobowej działalności gospodarczej w Czechach
jednorazowa
23 500
4.Rejestracja do podatku DPH (czeski VAT)*
jednorazowa
25 000
5.Rejestracja do podatku DPH (czeski VAT) spółek założonych lub kupione przez inne podmioty**
jednorazowa
25 000
6.Wynajem wirtualnego adresu pod siedzibę firmy lub spółki
miesięcznie
700
7.Podnajem stacjonarnego biura pod siedzibę firmy lub spółki
miesięcznie
1 500
8.Obsługa korespondencji w zależności od umieszczenia siedziby firmy lub spółki
miesięcznie
250
9.Deklaracje podatkowe i ubezpieczeniowe
miesięcznie
300
10.Zatrudnienie jednego pracownika na umowę zlecenia (część etatu)
miesięcznie
1 500
11.Prowadzenie księgowości dla jednoosobowej działalności gospodarczej
miesięcznie
od 1 250
12.Prowadzenie księgowości dla klienta nie będącego płatnikiem podatku DPH (czeski VAT)***
miesięcznie
od 1 250
13.Prowadzenie księgowości dla klienta będącego płatnikiem podatku DPH (czeski VAT)****
miesięcznie
od 2 000
14.Sporządzenie rocznego sprawozdania finansowego
jednorazowa
3 500
15.Sporządzenie zeznania podatkowego podatku dochodowego od osób fizycznych
jednorazowa
4 000
16.Sporządzenie zeznania podatkowego podatku dochodowego od osób prawnych
jednorazowa
4 000
17.Odroczenie terminu złożenia zeznania podatkowego
jednorazowa
5 000
18.Sporządzenie zeznania podatkowego od podatków majątkowych – podatek od nieruchomości
jednorazowa
2 000
19.Sporządzenie zeznania podatkowego od czynności zależnej (stosunek pracy)
jednorazowa
1 000
20.Sporządzenie zeznania podatkowego tzw. podatek u źródła
jednorazowa
800
21.Sporządzenie zeznania podatkowego od podatku drogowego (dla każdego auta powyżej 12 ton)
jednorazowa
1 000
22.Sporządzenie rocznego zestawienia ZUS (zdrowotne i socjalne) dla osób prowadzących JDG
jednorazowa
600
23.Złożenie deklaracji podatku DPH (czeski VAT) wraz z raportem kontrolnym i zbiorczym
jednorazowa
1 850
24.Złożenie egzemplarza deklaracji podatku DPH (czeski VAT) z raportem kontrolnym i zbiorczym
jednorazowa
700
25.Złożenie korekty deklaracji podatku DPH (czeski VAT) z raportem kontrolnym i zbiorczym
jednorazowa
800
26.Przygotowanie dokumentów do kontroli przez władze i urzędy
jednorazowa
1 200
27.Udział w kontroli i w negocjacjach urzędowych
godzinowa
1 600
28.Rejestracja, zgłoszenie, wyrejestrowanie, anulowanie, zmiana danych firmy w czeskich urzędach
jednorazowa
800
29.Zgłoszenie/wyrejestrowanie pracownika z ewidencji ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego
jednorazowa
400
30.Zgłoszenie/wyrejestrowanie pracownika do/z ewidencji innych instytucji państwowych (np. Urząd Pracy)
jednorazowa
400
31.Zgłoszenie/wyrejestrowanie firmy z ewidencji ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego
jednorazowa
400
32.Zgłoszenie pracownika zatrudnionego w podstawowym stosunku pracy / za miesiąc za obsługę płac
miesięcznie
450
33.Obsługa kadrowo-płacową pracownika zatrudnionego na Umowę o wykonaniu pracy lub umowę zlecenie
miesięcznie
300
34.Sporządzenie standardowej umowy pracowniczej
jednorazowa
700
35.Potwierdzenie dochodu podlegającego opodatkowaniu
jednorazowa
200
36.Świadectwo pracy potwierdzające koniec zatrudnienia pracownika w podstawowym stosunku pracy
jednorazowa
500
37.Świadectwo pracy potwierdzające koniec zatrudnienia pracownika zatrudnionego na umowę o pracę
jednorazowa
300
38.Świadectwo pracy potwierdzające koniec zatrudnienia pracownika zatrudnionego na umowę zlecenia
jednorazowa
300
39.Opracowanie jednej egzekucji, która pochodzi bezpośrednio z biura/osoby egzekucyjnej
jednorazowa
100
40.Przygotowanie delegacji służbowej na podstawie przedstawionych dokumentów
jednorazowa
od 100
41.Opracowanie karty ewidencji ubezpieczenia emerytalnego, typ 01
jednorazowa
100
42.Ewidencję amortyzowanego majątku Klienta (za każdy dokument)
za sztukę
100
43.Wystawienie faktury w języku czeskim
za sztukę
50
44.Normostrona (strona rozliczeniowa) tłumaczeń z języka czeskiego na polski i odwrotnie
za sztukę
400
45.Nadgodzina pracy księgowej*****
godzinowa
850
46.Nadgodzina pracy za inne usługi niezwiązane z księgowością******
godzinowa
850
47.Godzina świadczenie usług prawnych
godzinowa
2 500
48.Godzina doradztwa rachunkowego
godzinowa
1 300
49.Godzina doradztwa podatkowego
godzinowa
1 800
50.Godzina opracowania kalkulacji
godzinowa
1 300
51.Godzina opracowania analizy ekonomicznej
godzinowa
1 300
52.Godzina opracowania analizy finansowej
godzinowa
1 000
53.Opłata administracyjna przygotowanie walnych zgromadzeń
jednorazowa
2 000
54.Tłumaczenie konsekutywne w rozliczeniu godzinowym
godzinowa
1 000
55.Wyjazd do klienta na terenie Czech w rozliczeniu godzinowym
godzinowa
od 500
56.Wyrobienie numeru EORI dla czeskiego podmiotu gospodarczego
jednorazowa
1 500
57.Pomoc w odprawie celnej (zebranie dokumentów, kontakt z czeskim Urzędem Celnym)
jednorazowa
1 500
58.Komplet czynności związanych z rejestracją auta w Czechach
jednorazowa
4 000
59.Opłata administracyjna związana z rejestracją samochodu w Czeskiej Republice
jednorazowa
800
60.Komplet czynności związanych z rejestracją auta w Czechach zakupionego od czeskiego sprzedawcy
jednorazowa
3 500
61.Zdobycie licencji dla czeskiej firmy dotyczącej transportu towarów powyżej 3,5t*******
jednorazowa
od 2 500
62.Komplet prac prowadzących do uzyskania koncesji i eurolicencji dla czeskiej firmy********
jednorazowa
15 000
63.Księgowanie wyciągów bankowych*********
sztuka
25
64Obsługa skrzynki podawczej
miesięcznie
od 300
65.Pasywny dostęp do kont bankowych i księgowanie wyciągów bankowych
miesięcznie
od 300
66.Komplet prac z uzyskaniem pobytu przejściowego dla cudzoziemca (certyfikatu rezydencji dla os.fiz.)**********
jednorazowa
7 000

* płatność za sukces czyli tylko w przypadku uzyskania 

** płatność za sukces

*** do 60 zaksięgowanych pozycji, za każdą dalszą zaksięgowaną pozycję 30 CZK za pozycję.
**** min. 4.500 CZK miesięcznie, do 60 zaksięgowanych pozycji, za każdą następną zaksięgowaną pozycję 34 CZK.

***** (komunikacja telefoniczna i mailowa, wyjaśnienia i doradztwo)

******(komunikacja telefoniczna i mailowa, wyjaśnienia i doradztwo)

******* Zdobycie licencji dla czeskiej firmy np. dotyczącej transportu towarów > 3,5t lub uzyskanie inne licencji lub koncesji na prowadzenie działalności

******** Komplet prac prowadzących do uzyskania koncesji i eurolicencji dla czeskiej firmy dotyczącej transportu towarów lub zwierząt

********* Księgowanie wyciągów bankowych (tylko w przypadku braku możliwości pobrania wyciągu elektronicznego)

********** Komplet prac z uzyskaniem pobytu przejściowego dla cudzoziemca, włącznie z uzyskaniem certyfikatu rezydencji podatkowej dla czeskiej osoby fizycznej

Jeśli zainteresował Cię ten artykuł, masz pytań lub chcesz dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami, telefonicznie pod numerem: +420 604 304 755 lub napisz do Nas na adres: info@uniontax.pl

Autorem artykułu jest mgr. Bogdan Siuda, współwłaściciel spółki UnionTax EU s.r.o.

Zamów kontakt